تعیین ضخامت کفسازی مطابق با بارها و تنش های وارده
در این قسمت بسته به الزامات طراحی و تنش های وارد شده و تردد وسایل نقسله سنگین بایستی ضخامت بتن طراحی شود. لازم به ذکر است کفسازی بایستی تحت بارهای استاتیکی، دینامیکی، خمشی و برش پانچ طراحی شود.
نحوه ی ممانعت از انتقال رطوبت
بسته به سطح آب های سطحی و ضخامت احتمالا کم سیستم کفسازی بایستی با ایجاد موانعی مناسب مطابق با شکل (1) مانع از انتقال رطوبت به سطح نهایی شد. این عمل بایستی با مواد و مصالح مناسب و به شیوه ی صحیح اجرا شود.
ترمیم و کنترل ترک های سطحی موجود
به منظور کنترل ترک های بتن در سنین مختلف بایستی بتن را مسلح نمود. این مسلح سازی تنها معطوف به آرماتور گذاری و یا مسلح سازی با الیاف نیست بلکه بایستی در اطراف دیواره ها و ستون ها و فونداسیون تدابیر احتیاطی لازمه در نظر گرفته شود. همچنین بایستی نقشه های کاتر زنی و زمان کاتر زنی مطابق با الزامات طراحی بتن کاملا کنترل و طراحی شود.
نقشه کاترزنی
درزهای اجرایی بسته به ضخامت بتن کاملا شرایط متفاوتی را دارد. بسته به ضخامت کفسازی انقطاع بتن و ایجاد درز بایستی قبل یا بعد از اجرای بتن تازه و یا بر روی بتن قدیمی اجرا شود. نقشه های کاتر زنی بایستی مطابق با استاندارد ACI302 و ACI548 طراحی و انجام شود.
کنترل قیود مهاری بتن
قیود مهاری ایجاد شده برای بتن ممکن است بتن را دچار آسیب و ترک کند. به منظور کاهش قیود مهاری بتن بایستی با توجه به ضخامت طراحی (علی الخصوص در بتن های کم ضخامت بسیاری از تجربیات سنتی گذشته را نادیده گرفت) و با استفاده از الیاف ها و سایر مواد کاهنده انقباض بتن را کنترل کرد.
پر کردن درزهای انبساطی، انقباضی و اجرایی
با توجه به سن بتن، دمای هوا و مقاومت حاصله و پس ارزیابی سطحی بتن بایستی اقدام به پر نمودن درزها نمود. در این حالت با توجه به پوشش نهایی پلی یوره بایستی درزها با موادی با خصوصیات متناسب با بتن و پلی یوره پر شود.
مکانیزم انتقال بار و تنش
مکانیزم انتقال بار در اطراف نواحی اتصال و فونداسیون های دستگاه ها بایستی کنترل شود.